provokasi imaginasi ke atas realiti


Terlintas sejenak di minda tatkala aku menatap corak dan pola hidup dunia yang penuh dengan dugaan realiti. cinta dan kuasa yang boleh dijual beli dengan wang, pergaulan yang terhasil dengan pemilihan bulu, ketamakan kuasa dan harta, agama dan kepentingan yang dicampuradukkan. tidak aku nafikan, pengaruh wang ringgit sangat memberi kesan dalam hidup aku sehingga mencngkam kepelusuk minda samapi aku tak terdaya berdiri dan berfikir. imaginasi mengatasi realiti kehidupanku dan tiap hari aku hanya perlu berimaginasi untuk melupakan masalah sendiri, tapi aku tetap berpegang bahawa melupakan bukan bererti tidak menyelesaikan. berpikul masalah dan tekanan menjadi beban dalam hidup sehari-harian tanpa kita sedari. lelah medula oblongata mencari penyelesaian. cukuplah aku berimaginasi untuk merasai kesenangan dan kemewahan. walaubagaimanapun aku takkan berhenti berusaha mencapainya.

"IMAGINATION IS THE BEST WAY OF THINKING"

0 cacian masyarakat:

Post a Comment

 

MORE THAN INK Design by Insight © 2009